EN

Sylwia Krzysiek


 

Sopran

Jest absolwentką Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. w Kielcach na Wydziale Rytmiki. Dyplom w zakresie śpiewu solowego zdobyła na Wydziale Wokalnym Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie.

Aktywnie bierze udział w spektaklach operowych i licznych koncertach w Polsce i zagranicą, m.in. wielokrotnie we Włoszech. Stale współpracuje z Warszawską Operą Kameralną, w której wykonuje pierwszoplanowe role. Do najbardziej prestiżowych osiągnięć Sylwii Krzysiek należą: zakwalifikowanie się do grona finalistów Międzynarodowego Konkursu Operowego Młodych Śpiewaków Klassik Mania w Wiedniu (2005), stypendium XXV Concorso Lirico Internazionale we Włoszech (2010) i dwukrotne zdobycie głównych nagród w ramach tego przedsięwzięcia – w 2008 roku I miejsca w kategorii pieśniarskiej i II w operowej, a w 2011, III nagrody.

Dysponując ciepłą, liryczną barwą głosu i precyzją wykonawczą, wykonuje z powodzeniem dzieła od epoki baroku po muzykę współczesną, za każdym razem zdobywając uznanie krytyki (nie tylko polskiej!) i publiczności.

W swojej karierze współpracowała z dyrygentami tj: Alain Guingal, Marco Vitale, Vladimir Kiradijev, Marcin Sompoliński, Ruben Silva, Zbigniew Graca, Tadeusz Karolak. Występowała na scenach Teatro Massimo di Palermo, Teatro dell’Opera di Roma, Warszawskiej Opery Kameralnej, Opery na Zamku w Szczecinie i Teatru Wielkiego w Łodzi, a także w ramach festiwali Varano Festival – Włochy, Recital Circolo della Lirica, Sounds of Art w Warszawie, Forum Musicum we Wrocławiu, Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Koszalinie,
XIX Międzynarodowy Festiwal Muzyki Sakralnej w Częstochowie i wielu innych projektach.

 

 

Recenzje: 

Operowa Konstancja nosiła się wytwornie i powabnie. Najpierw wspominała utraconą miłość (I akt), potem zaklinała, iż gotowa znosić męki, byle nie poddać się zachciankom baszy Selima (II akt) – to znaczy śpiewała i śpiewała, a to jej śpiewanie w "Uprowadzeniu..." należy do najdłuższych w całej literaturze operowej! Sylwia Krzysiek staje się powoli czołową sopranistką tego teatru; tu stylowo czarowała modulowaną frazą i wokalnej biegłości ani uczucia jej nie brakło.
/M. Komorowska, www.teatralny.pl, "Ubawić Mozartem", 18  maja 2018/

 

Przygotowane partie operowe:

J. B. Lully, Amide: Phénice

J. Ph. Rameau, Pigmalion: Statue Anime

G. F. Händel, Rinaldo HWV 7: Armida

G. F. Händel, Alcina HWV 34: partia tytułowa

W.A. Mozart, Czarodziejski flet KV 620: Pamina, I Dama

W.A. Mozart, Uprowadzenie z Seraju KV 384: Konstancja

W.A. Mozart, Don Giovanni KV 527: Donna Anna

W.A. Mozart, Cosi fan tutte KV 588: Despina

W.A. Mozart, L’oca del Cairo KV 422: Lavina

W.A. Mozart, Wesele figara KV 492: Susanna

W.A. Mozart, Der Schauspieldirektor KV 486: Madame Silberklang

G. Paisiello, Il Barbiere di Siviglia: Rozyna

G. Rossini, Signor Bruschino: Sofia (Włochy 2009)

G. Rossini, La Cenentrola: Clorinda

G. Rossini, Tancredi: Roggiero

G. Donizetti, L’elisir d’amore, Adina

G. Donizetti, Anna Bolena: partia tytułowa

C. M Weber, Der Freischütz: Ännchen

S. Moniuszko, Straszny dwór, Hanna

G. Bizet, Carmen: Frasquita

G. Verdi, Bal maskowy: Oskar

G. Verdi, Falstaff: Nanetta

G. Charpentier, Louise: partia tytułowa

G. Puccini, Cyganeria: Musetta

G. Puccini, La Rondine: Magda

J. Massenet, Manon: partia tytułowa (Włochy 2010)

J. Massenet, Thais: partia tytułowa

R. Strauss, Der Rosenkavalier: Sophie

K. Szymanowski, Król Roger: Roksana

E. Humperdinck, Hänsel und Gretel: Gretel

L. Gregoretti, N. Sani, Cenentrola.com: Cenentrola (Włochy, prapremiera 2011)

oraz operetkowe:

F. Lehar, Giuditta: partia tytułowa

I. Kalman, Księżniczka Czardasza: Sylva

P. Abraham, Bal w Savoyu, Madelaine

 

Repertuar oratoryjno-kantatowy:

G.B.Pergolesi, Stabat Mater

J. S. Bach, Pasja wg Św. Mateusza BWV 244

J. S. Bach, Magnificat BWV 243

J. S. Bach, Msza h-moll BWV 232

J. S. Bach, Lutherische - Messe A-dur BWV 234

J. S. Bach, Jauchzet Gott in allen Landen BWV 51

J. S. Bach, Pfingstkantate, Also hat Gott die Welt geliebt BWV 68

J. S. Bach, Erwünschtes Freundlicht BWV 184

G. F. Händel, Mesjasz HWV 56

J. Haydn, Stworzenie Świata Hob XXI/2

W. A. Mozart, Ave verum corpus KV 618

W. A. Mozart, Exsultate, jubilate KV 165

W. A. Mozart, Msza koronacyjna C-dur KV 317

W. A. Mozart, Msza c-moll KV 427

W. A. Mozart, Requiem d-moll KV 626

L. van Beethoven, Missa solemnis D-dur op. 123

F. Schubert, Msza Es-dur D.950

G. Rossini, Petite messe solennelle

G. Rossini, Stabat Mater

G. Fauré, Requiem d-moll op. 48

K.Szymanowki, Stabat Mater op. 53

K. Szymanowski, Litania do Marii Panny op.59

 

oraz liryka wokalna: W. A. Mozarta, F. Schuberta, R. Schumanna, R. Wagnera, H. Wolfa, S. Rchmaninowa, M. Rimskiego – Korsakowa, G. Fauré, S Moniuszki, F. Chopina, M. Karłowicza, K. Szymanowskiego, K. Wiłkomirskiego, W. Lutosławskiego, S. Kisielewskiego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontakt

17

PROJEKTÓW

57

ARTYSTÓW

5117

WIDZÓW

Kontakt

Jesteśmy otwarci również na inne formy pomocy – wolontariat przy organizacji wydarzeń, wsparcie logistyczne, PR-owe lub marketingowe. Wszelkie sugestie i propozycje współpracy prosimy kierować mailowo

Fundacja Lakme-Art

NIP: 522-299-44-98
KRS: 0000410745

Impresariat: agency@fundacjalakme.pl , +48 501 06 83 59

Grzegorz Bayer - Prezes Fundacji: gbayer@fundacjalakme.pl

Karol Furtak - Artist Manager: kfurtak@fundacjalakme.pl

Natalia Lipińska - Manager Komunikacji i Marketingu: nlipinska@fundacjalakme.pl

 


NIP: 522-299-44-98
KRS: 0000410745

Volkswagen Bank Polska SA
67 2130 0004 2001 0589 1460 0001

Sponsorzy